O značke Sonett a jej histórii
Sonett – Priekopník ekologických pracích a čistiacich prostriedkov
Sonett už viac ako 40 rokov dôsledne vyvíja pracie a čistiace prostriedky v kvalite, ktorá je jedinečná a rešpektuje vodu ako podstatu všetkého života.
Neustále pracujeme na udržiavaní a ďalšom rozvoji ideálov a základných hodnôt Sonett-u. Pranie a čistenie - konštruktívne, v súlade s človekom a prírodou, tak aby sme predovšetkým chránili prírodu.
Na počiatku bol výskum prírodovedca Johannesa Schnorra, ktorý zistil už koncom 60. rokov 20. storočia, do akej miery bola pitná voda znečistená povrchovo aktívnymi látkami z pracích prostriedkov. To bol podnet pre založenie spoločnosti Sonett v roku 1977.
Nepoužívanie petrochemických surovín, zámerné zrieknutie sa genetického inžinierstva, nepoužívanie enzýmov, ale skôr olejov a esenciálnych olejov získaných z organicky pestovaných rastlín, to je aj naďalej ekologickým kritériom, ktoré firma dodržiava. Udržateľnosť chápeme aj inak ako len starostlivosť o ekológiu. Sonett sa považuje za priekopníka nielen v oblasti efektívnosti a ekonomického využitia svojich produktov, ale aj v štruktúrovaní spoločnosti spoločensky prijateľným spôsobom. Napríklad nalepovanie etikiet mnohých produktov Sonett vykonávajú zdravotne postihnutí ľudia v neďalekom Camphill Workshops Lehenhof. Spoločné riadenie spoločnosti je založené na princípoch partnerstva a už pred niekoľkými rokmi bolo prevedené na neziskovú nadáciu Sonett.
Zmysel našej práce nevidíme len v tom, že chceme znižovať znečistenie prírody a predovšetkým vody, ale vodu považujeme skôr za podstatu všetkého života a chceme ju rešpektovať a revitalizovať.
Počiatočná myšlienka
Sonett „stvorila“ starostlivosť a pocit zodpovednosti za vodu ako esenciu všetkého života .
Voda samotná je skutočný prací prostriedok a čistiaci prostriedok. Použitím ľahko a úplne biologicky odbúrateľných surovín, zvyšujeme umývací výkon vody a zároveň podporujeme jej návrat a opätovné začlenenie do prirodzeného cyklu. Pranie a čistenie sú „kultúrne výdobytky“, ktoré, hoci sú pre človeka užitočné, znečisťujú vodu. Za svoju úlohu považujeme pranie a upratovanie v súlade s prírodou, a najmä s vodou, ohľaduplným a ekologickým spôsobom.
História
Sonett bol založený v roku 1977 ako jeden z prvých výrobcov ekologických pracích a čistiacich prostriedkov v dôsledku rodiaceho sa hnutia za zdravý životný stýl v 70. rokoch. Skutočné začiatky nájdete o niekoľko rokov skôr v „Strömungsinstitut“ („Inštitút pre analýzu toku“) v Herrischried / Čierny les, kde antropozofický prírodovedec J. Schnorr robil výskum pitnej vody pomocou metódy drop-picture.
Bol jedným z prvých vedcov, ktorí už koncom 60. rokov 20. storočia rozpoznali obrovský rozsah znečistenia podzemnej vody v Nemecku vďaka novo vyvinutým syntetickým a biologicky nerozložiteľným povrchovo aktívnym látkam na pranie. Šok týkajúci sa stavu vody podnietil J. Schnorra k iniciatíve pre koncepciu prania bielizne pomocou modulárneho systému. Základný prístup k tomuto novému praciemu systému bol: rýchla a úplná biologická odbúrateľnosť všetkých zložiek pracích prostriedkov a používanie surovín tak, že sa oddelene používa základný prací prostriedok, aviváž a bielidlo.
Veľmi skoro sa objavil dopyt aj z iných európskych krajín, čo zo spoločnosti Sonett spravilo medzinárodného priekopník ekologického prania a čistenia. V osemdesiatych rokoch sa Sonett ocitol v existenčnej kríze. V roku 1992 Beate Oberdorfer a Gerhard Heid prevzali spoločnosť a od roku 1993 bol Sonett opäť schopný zvrátiť klesajúci trend. Vďaka rýchlemu rastu sa firma neustále rozširovala a modernizovala. V súčasnosti má Sonett k dispozícii najmodernejšie výrobné a plniace zariadenia a je číslom 1 v nemeckom sektore zdravého spôsobu života. Sonett predáva svoje produkty v 31 európskych a v 12tich mimoeurópskych štátoch.
Naša firemná identita
To, čím sa odlišujeme je, že pociťujeme zodpovednosť za zdravie vody a celej prírody.
Práve táto motivácia vedie spoločnosť k tomu, aby svoju činnosť zosúladila s blahobytom celého prostredia, nie len s našimi vlastnými záujmami. Od spotreby energií, stavebných materiálov, cez zaobchádzanie s našimi zamestnancami až po spoluprácu s obchodnými partnermi a zákazníkmi.
Okrem ekológie je jedným z hlavných záujmov spoločnosti Sonett sociálna orientácia na všetkých úrovniach, od zamestnancov cez zákazníkov až po dodávateľov, na ktorých je založený aj náš ekonomický úspech. Za základ spoločenskej zodpovednosti považujeme pochopenie toho, že v dnešnom obchodnom živote je dôležitá skôr spolupráca a vzájomná podpora ako konkurencia a vlastný záujem. Priamym výsledkom tohto postoja je, že v našom závode sa rozhodujeme spoločne tak, aby sme kreatívne riešili každú situáciu a individuálne a zodpovedne a energicky formovali aj dlhodobé smerovanie spoločnosti. Ide o organizovanie pravidelných stretnutí s cieľom uistiť sa, že všetci zainteresovaní ľudia dokážu naplno využiť svoj potenciál.
Zisk zostáva spoločnosti alebo sa prevádza na neziskovú nadáciu Sonett. Každý rok sa určitá suma – v závislosti od rozvoja podnikania – rozdelí medzi zamestnancov na základe podielu zo zisku. Neexistujú žiadne individuálne výkonnostné prémie. Čo sa týka našich dodávateľov, našou zásadou je zameriavanie sa na dlhodobú spoluprácu založenú na dôvere, transparentnosti a osobnom rešpekte.
Logo Sonett
Logo Sonett je výsledkom spojenia troch oblých tvarov. Dva z nich sa prepletajú a tvoria upravenú osmičku, ktorá evokuje pohybový vzorec nášho oloidného zmiešavača. Tretí tvar obopína prvé dva a spája ich do sedemčlenného celku, výsledkom čoho je sedem plôch, ktoré umožňujú pestrú hru farieb v súlade so základnou farbou etikety. Voľne stojaci okrúhly tvar loga balansuje na vertikálnom slogane „Ecologically Conscientious“ a poukazuje na tento hlavný motív Sonett. Slogan zároveň podčiarkuje názov značky Sonett, ktorý je tiež písaný vertikálne.
Antropozofia – prameň Sonett-u
Antropozofia vidí človeka ako stvorenie, ktoré smrťou neprestáva existovať a ktoré existovalo už pred jeho narodením. Smerovaie k slobode je cieľom a zmyslom života. Aby človek dosiahol slobodu, musí prevziať zodpovednosť za seba, za svojich blížnych a za prírodu ako celok. Tento druh pohľadu zvyšuje chápanie udržateľnosti natoľko, že nepovažujeme za postačujúce len trochu menej využívať prírodu, ale skôr ju zušľachťovať, obohacovať, rozvíjať.
Preto nechceme vyrábať pracie a čistiace prostriedky, ktoré len zdanlivo odstraňujú špinu, ale v skutočnosti robia svet ešte špinavším. Naším prianím je, aby naše produkty vytvárali situáciu win/win pre všetkých zúčastnených: zákazníkov, našich dodávateľov a predovšetkým samotnú prírodu, ktorej vďačíme za suroviny pre naše produkty.
S touto myšlienkou antropozofia znamená zodpovednosť za vývoj ľudstva, prírody a celého vesmíru.
"Antropozofia je cesta poznania, ktorá sa snaží zjednotiť duchovno v človeku s duchovnom vo svete a v prírode."
Rudolf Steiner v roku 1924
Zdroj informácii: www.sonett.eu